باربری بین المللیحمل و نقل بین المللی ایران اروپا

ارسال بار به مجارستان

مجارستان کشوری محصور در خشکی و در قلب اروپا قار دارد. این کشور پیشرفت های مهمی در زمینه الکترونیک و صنایع ماشین سازی داشتی که صادرات ان را به کشورهای دیگر جهان انجام میدهد. بوداپست پایتخت مجارستان و از شهرهای مهم اروپاست. بارنش حمل انواع محموله را ایران به بوداپست و دیگر شهرهای مجارستان همچون دبرتسن، سگد، میشکولتس، دوناویواروش، پچ و دیور به انجام میرساند.

حمل بار جاده ای از ایران به مجارستان در سال‌های اخیر کم رنگ شده است. اما همچنان ارسال خشکبار، صنایع دستی و مواد پتروشیمی از جمله کالایی است که بنادر این کشور ارسال می‌شود.

نوشته های مشابه

ارسال بار به مجارستان زمینی

برای ارسال جاده ای به کشور مجارستان باید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید، با انواع تریلی ها آشنا باشید و به طور دقیق بدانید که کدام روش ارسال (فول‌بارو خرده‌بار) برای حمل بار شما مناسب است.
زمانی که وزن و حجم کالا زیاد نباشد و مدت زمان تحول بار اهمیت بالایی داشته باشد، بهترین روش، ارسال بار هوایی به مجارستان است. ولی اگر وزن و حجم بار شما زیاد است ارسال هوایی با هزینه بسیار بالایی رو به رو می‌شود و دیگر حمل جاده ای به رومانی و مجارستان گزینۀ مناسب‌تری است. اما مدت زمان حمل جاده ای به رومانی و مجارستان طولانی‌تر از حمل با هواپیماست.
همچنین برای حمل برخی کالاها هم راهی جز حمل جاده ای وجود ندارد. تجار عزیز می‌توانند برای دریافت نرخ حمل با کارشناسان ما در بارنش تماس حاصل فرمایند.
بنابراین اگر حجم و وزن بار شما بسیار زیاد است، هزینۀ حمل نسبت به زمان ارسال برایتان اولویت بیشتری دارد یا کالای شما جزء محصولاتی است که نام بردیم، حمل جاده ای به مجارستان بهترین انتخاب برای شماست.
براساس نوع و مقدار بار ارسالی، سه روش مختلف برای حمل بار وجود دارد:
• روش حمل فول‌بار
• روش حمل خرده‌بار
1- روش حمل فول بار
زمانی که ظرفیت بار ارسالی به اندازۀ یک تریلی باشد، از این روش استفاده می‌کنیم. در این حالت کل ظرفیت یک تریلی اجاره می‌شود.ارائه انواع تریلی معمولی، یخچالی و کفی از تمامی شهرهای ایران به گمرکات رومانی و مجارستان انجام می‌شود. از آنجایی که در روش FCL حجم تریلی تنها متعلق به یک نفر است، برای کل بار تنها یک پروانۀ گمرکی صادر می‌شود. به علاوه، شما به جای پرداخت هزینه برای هر مترمکعب (CBM)، تنها برای هر تریلی هزینه می‌پردازید.
۲- روش حمل خرده‌ بار LCL
اگر حجم و وزن بارتان کمتر از ظرفیت یک تریلی باشد، بهترین روش ارسال بار، روش LCL است. در این حالت ظرفیت یک تریلی در اختیار چند نفر گذاشته می‌شود و صادرکنندگان مختلف کالای خود را از طریق یک تریلی مشترک ارسال می‌کنند.
این روش حمل را برای کسب‌وکارهای نوپا، حمل نمونه بار و واردات جزئی پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه ارسال بار به مجارستان

هزینه ارسال بار به مجارستان و رومانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در پایین مقاله میتوانید مطالعه فرمایید.
۱- نوع ارسال
۲- نوع بار از نظر کلاس خطر:
هزینۀ ارسال بارهای خطرناکی که جزو اقلام نه‌گانه کلاس خطر باشند، نسبت به بارهای معمولی بیشتر است. ارسال این اقلام مانند باطری، مواد اسیدی، گازها و … دارای خطرات زیادی است و کشتی‌های حمل بار، باید تمهیدات ایمنی خاصی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در نظر بگیرند.
۳- حجم و وزن کالا:
وزن و حجم بار نیز طبیعتا تاثیر مستقیمی بر هزینۀ بار ارسالی دارند و هر چقدر وزن و حجم بار ارسالی بیشتر باشد، هزینۀ حمل جاده ای به مجارستان نیز بیشتر خواهد بود.
۴- هزینه‌های گمرکی:
تعرفه‌های گمرکی نیز از دیگر عواملی هستند که بر هزینۀ حمل جاده ای به مجارستان تاثیر دارند. از جمله تعرفه‌های گمرکی می‌توانیم به تعرفۀ مستقل، قراردادی، مالی و حمایتی اشاره کنیم. بنابراین شما باید برای محاسبۀ هزینه‌های حمل، تعرفه‌های گمرکی را هم در نظر بگیرید.
۵- هزینۀ بیمۀ تکمیلی:
تمام بارهای جاده ای به‌ طور پیش‌فرض بیمه هستند ولی این بیمه در بیشتر مواقع خصوصا زمانی که ارزش کالای شما زیاد باشد حوادث و خسارت‌های احتمالی را پوشش نمی‌دهد. در چنین مواقعی لازم است که از پوشش بیمۀ تکمیلی جهت جبران خسارت‌های احتمالی استفاده شود. بنابراین، هزینۀ بیمۀ تکمیلی را هم باید برای محاسبۀ هزینۀ حمل جاده ای به مجارستان در نظر بگیرید.
۶- نوع قرارداد خرید (FOB یا EXW):
در خرید و حمل‌و‌نقل بین‌المللی قراردادهای مختلفی وجود دارد که نحوۀ پرداخت هزینه‌‌های ترانزیت داخلی، بیمه و مسئولیت‌های مربوط به حمل بار در آن‌ها متغیر است. رایج‌ترین نوع قراردادهای خرید FOB و EXW است.
پیشنهاد می‌کنیم در خریدهای بین‌المللی از قراردادهای خرید FOB استفاده نمایید تا فروشنده متعهد شود بار را به‌صورت سالم در کشتی تحویل دهد. در قراردادهای EXW احتمال آسیب دیدن بارتان در فرآیند حمل‌ و نقل داخلی و بارگیری بسیار زیاد است. اما همان طور که اشاره کردیم، در قرارداد FOB تمام مسئولیت‌ها از محل کارخانه یا انبار فروشنده تا عرشۀ کشتی به عهدۀ فروشنده است.

مدارک لازم برای ارسال بار به مجارستان

مدارک لازم برای حمل جاده ای بسته به نوع بار و روشی که برای ارسال آن در نظر دارید، متفاوت است. اما به طور کلی برای حمل بار با کشتی به مجارستان ، این مدارک مورد نیازند:
• مدارک شناسایی
• اصل و کپی کارت بازرگانی
• فاکتورهای پروفرما
• مجوز واردات
• ارائۀ گواهی بهداشت (در صورت نیاز)
• ارائۀ گواهی استاندارد (در صورت نیاز)
• پکینگ لیست (Packing List)
• قبض انبار
• بارنامه
• گواهی مبدا
• بیمه نامه

ارسال بار با قطار به مجارستان

ارسال بار با قطار به مجارستان از ایران قابل انجام نمی‌باشد. زیرا با وجود خط ریلی بین المللی در این مسیر هزینه این نوع حمل بسیار بسیار سنگین است که به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای بازارگانان محترم ندارد.

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

کلید واژه های مرتبط:

فریت بار به مجارستان – ارسال بار به مجارستان – حمل بار به مجارستان.

هزینه تریلی به بخارست- شرکت حمل ریلی به بوداپست- فریت بار به بوداپست.

فریت بار به بوداپست- ارسال بار دانشجویی به بوداپست- شرکت حمل و نقل ایران اروپا.

ارسال پسته به رومانی- ارسال بار به رومانی- حمل بار هوایی به بوداپست.

حمل بار از مجارستان به ایران- حمل بار از رومانی به ایران.

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

دکمه بازگشت به بالا