دسته‌بندی نشده

حمل بار به روسیه

حمل ریلی به روسیه
مسیر حمل ریلی از ایارن به روسیه از آستارای ایران آغاز می شود و از کشور جمهوری آذربایجان عبور کرده و سپس به سمت داغستان و خاک روسیه امتداد می یابد درکشور آذربایجان از ایستگاه هایی نظیر باکو، گنجه ، سومقاییت و …. عبور کرده و در حاک روسیه نیز از ایستگاه هایی همچون داغستان، آستاراخان ، ماخاچ کالا، مسکو، کراسنودار و … عبور می کند.
ناگفته نمادکه برای آستاراخان و ماخاچ کالا هر دو از بنادر مهم روسیه در دریای خزر هستند که امکان باربری دریایی از بنادر ایرن نیز (بندر امیر آبادو بندرانزلی) به این دو بندر روسیه وجوددارد . برای تعیین شیوه حمل ریلی یا دریایی ازایران به روسیه بایستی با توجه به حجم و تناژ و نوع و طبیعت محموله ارسالی ، ارزیابی شود که کدام یک از این دو شیوه ، امن تر واقتصادی تر هست . همچنین بندرآلت در شهر باکو در حاشیه ی دریای خزر ، یکی از مقاصد مهم باربری دریایی از ایران می باشد.
به همه ی این مقاصد، ارسال بار به شکل ریلی درصورتی نسبت به حمل جاده ای مقرون به صرفه هست که حجم یا وزن بار حداقل به اندازه ی یک واگن باشد . واگن های مسیر ایران به روسیه معمولا دارای ظرفیت ماکزیموم 65 تنی ، در انواع روباز (OPEN – TOP) و سرپوشیده(covered wagon) میباشد.
که انتخاب نوع واگن همانگونه که گفته شد بستگی به نوع و ماهیت بار دارد که آیا در مجاورت محیط و تغییرات دما و آفتاب و بارش ، دچار فساد و تخریب خواهد شد یا خیر. علت این که باربری ریلی ، درمسیر ایران به روسیه ، نسبت به باربری ریلی در مسیر ایران به آسیای میانه رونق چندانی ندارد شاید وجود دریای خزر و قابلیت حمل بار دریایی درمیان دو کشور ایران و روسیه باشد. همانگونه که می دانیم در اکثر موارد نرخ باربری دریایی نسبت به باربری ریلی ارزانتر هست و چالش های موجود در مسیر نیز بسیار کمتر از باربری ریلی است . اما بعضی از محموله ها نظیر آهن آلات و بعضی ازانواع مصالح ساختمانی به علت این ممکن است در برابررطوبت و آب، دچار خوردگی و فساد و زوال شوند، بنابراین حمل آنها از طریق ریلی بسیار ایده آل ترو امن تر به نظر می رسد . مسیر ریلی ایران به روسیه در نقطه ای در کشور روسیه به مسیر ریلی خط آهن اروپا متصل می شود که این خط آهن تا وین اتریش ادامه دارد. در حال حاضر باربری از ایران تنها به روسیه ختم می شود واحتمال این وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور باربری ریلی از این طریق به اروپا نیز انجام پذیرد.

نوشته های مشابه

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حمل بار به تمام کشور ها شماره تماس : 09151060970

دکمه بازگشت به بالا